Niewłaściwe odżywianie ma negatywny wpływ na nasz wygląd i zdrowie. Nadmierny przyrost tkanki tłuszczowej wiąże się z zaburzeniami trawienia, których objawami są wzdęcia i zaparcia. Dobrym sposobem na szybkie odchudzanie i poprawę stanu zdrowia jest lekkostrawna dieta.

Dlaczego warto jeść lekkie posiłki?

Zdrowa, zbilansowana dieta potrafi odciążyć układ pokarmowy, co powoduje, że zjadane pokarmy nie zalegają w organizmie. W tym celu powinniśmy jeść produkty, które żołądek szybko trawi. Choć dietetycy zalecają spożywanie błonnika, przechodząc na lekkostrawną dietę należy uważać, by nie zjeść go zbyt dużo, gdyż błonnik obciąża żołądek. Podstawą lekkostrawnej diety, która ułatwia szybkie odchudzanie, są młode warzywa. Najlepiej zjadać je na surowo lub w postaci zup. Na jakiś czas należy zrezygnować z tłuszczu. Ewentualnie można spożywać ryby i niewielką ilość orzechów (nie więcej niż 150g dziennie).

Czego unikać na lekkostrawnej diecie?

Będąc na lekkostrawnej diecie pilnujmy, by jeść często, ale małe porcje. Zmniejszenie ilości spożywanych kalorii umożliwia szybkie odchudzanie, a regularne posiłki utrzymują wysoki poziom metabolizmu. Lekkostrawna dieta wyklucza produkty wzdymające, takie jak: kapustę, groch, gazowane napoje, tłuste czerwone mięso. Jeśli chodzi o pieczywo, na czas diety najlepiej zrezygnować ze słodkich bułeczek i kajzerek, a do kanapek używać wyłącznie chleba razowego, na naturalnym zakwasie. Aby nie dopuścić do niedoborów witamin i mikroelementów, warto sięgnąć po suplementy diety na odchudzanie.

Lekkie posiłki zaspokoją głód, nie powodując przy tym uczucia ciężkości. Ponadto gwarantują utratę kilogramów i poprawę pracy układu pokarmowego. W szybkim odchudzaniu pomogą także odpowiednie suplementy diety na odchudzanie.